comm. work,  graphite

Salina

Working to better the artwork but so far this is the initial drafted design. Working last minute for Helmy. Done the drawing last night, the layout this morning.

I think it should be darker (in concept) hence the use of limited colors (background should be darker) but Helmy wants it to be colorful. Will argue with him when I come back from Seoul.

Salina cover

Pencil + Digital

 

10 Comments

  • marvic

    if character salina ni cheerful person..maybe vibrant colour should be sesuai tp kalo karakter dia a bit gloomy / moody then colour pon shud menggambarkan yg sama ..

    just my opinion 🙂

  • ahya ijja

    Salam Sis Emila.

    Moga Allah melindungi kak emila selalu. Agak lama juga tidak mengikuti web akak ini, sangat sibuk memindahkan barang-barang masuk ke rumah baru..
    Sangat rindu untuk membaca dan ikut perkembangan kerjaya akak..

    Jujurnya, saya sangat SUKA..SUKA SANGAT dengan konsep kaver desain buku Pak Samad ini. (Tambahan pula, gabungan dua karya dari dua orang yang saya sangat kagumi tokoh dan bakat yang ada, Kak Emila dan Pak Samad.)

    Kaver buku yang akak buat ini sangat artistik!! Bila akan diterbitkan? saya pasti akan membeli dan menyimpannya baik-baik..

    Terima kasih kak Emila, wassalam.

  • emila

    Salam Ahya Ijja, terima kasih diatas komen adik. InsyaAllah bulan 8 akan diterbitkan mengikut kata penerbitnya. Kulit ini sebenarnya belum final, ada sedikit perubahan yang perlu saya lakukan.